Já a Kakushinkan

29.01.2011 16:51

    Tréninku Kakushinkanu se věnuji zatím jen velmi krátkou dobu, zde Vám předkládám pár svých pocitů. Během svého mládí jsem vyzkoušel Judo, Shotokan Karate a následně i Full Contact Karate, ale nejvíce mne vždy přitahovalo Ninjutsu pro jeho univerzálnost a komplexnost. Bohužel v tomto ohledu jsem se nedostal dál než k několika oxeroxovaným knihám od S. K. Hayese. A teď po letech se tu zjeví Shidoshi Jiří Jánský se systémem boje, o kterém jsem nikdy neslyšel, a který alespoň mně Ninjutsu velmi připomíná, ať už cvičebním úborem (Shinobi) a používáním obutí (Tabi) tak celou plejádou zbraní jež se při tréninku používají. Ale i samotnými technikami jejichž podobnost je přímo zarážející. Po absolvování několika tréninků se mne zmocnilo opravdové nadšení a to jednak z otevřenosti a flexibility systému Kakushinkanu, ale také především díky naprosto profesionálnímu přístupu Shidoshi  Jiřího Jánského. Už teď se těším na další trénink, který mi odkryje další souvislosti a představí další techniky.

 

 Borek Hamsa, Deshi (Meziboří)